Geheimhouding persoonsgegevens
De gemeente houdt uw persoonsgegevens bij in de Basisregistratie Personen (BRP). Verschillende organisaties kunnen deze gegevens ontvangen, afhankelijk van uw persoonlijke situatie. Bijvoorbeeld of u kinderen heeft of een rijbewijs. Als u niet wilt dat bepaalde organisaties uw persoonsgegevens krijgen, kunt u de gemeente om geheimhouding vragen.
Dit kan alleen als de gemeente niet wettelijk verplicht is om uw gegevens te verstrekken. Het doorgeven van uw gegevens aan bijvoorbeeld overheidsinstanties kunt u daarom niet tegengaan. Wij geven nooit persoonsgegevens aan commerciële instellingen of particulieren.
Bekijk welke organisaties uw gegevens wel kunnen krijgen op de website van de Rijksoverheid: www.wiekrijgtmijngegevens.nl.
Na een aanvraag van geheimhouding geven we uw persoonsgegevens niet door aan:
- verplichte derde (zoals een notaris of advocaat). Vraagt een notaris of advocaat uw gegevens op bij de gemeente? Dan vragen wij of u hiertegen bezwaar heeft. De gemeente weegt vervolgens uw belang en het belang van de verplichte derde tegen elkaar af en besluit of uw gegevens worden verstrekt;
- Stichting Interkerkelijke Ledenadministratie (SILA) of een vrije derde om uw persoonsgegevens.
U kunt de geheimhouding van uw persoonsgegevens ook weer opheffen
Aanvragen
Het verzoek tot geheimhouding van uw persoonsgegevens regelt u schriftelijk of aan de balie in het gemeentehuis.
Schriftelijk
Stuur een ondertekende brief en een kopie van uw geldige legitimatiebewijs naar gemeente Renkum, Postbus 9100, 6860 HA Oosterbeek. U hoeft geen reden voor het verzoek tot geheimhouding op te geven.
Aan de balie
U neemt mee:
- een geldig legitimatiebewijs
Prijs
Een verzoek tot geheimhouding persoonsgegevens is gratis.