Scholenstrip Bram Streeflandweg in Renkum

Tussen de Bram Streeflandweg en het Schutterspad in Renkum liggen in een groene omgeving 2 oude schoolgebouwen, de Jac. P. Thijsse en de Vita Vera, en een oude gymzaal. Dit gebied gaan wij herontwikkelen. Het project zit in fase 2: bestemmingsplanfase.

Huidige fase: bestemmingsplanfase

In deze fase wordt een bestemmingsplan opgesteld en vastgesteld. Inwoners en belanghebbenden kunnen zienswijzen indienen op het ontwerp en beroep instellen tegen de vaststelling.

Lees meer over fase 2: bestemmingsplanfase.

Aanmelden nieuwsbrief

Meld u aan en ontvang het laatste nieuws over de herontwikkeling van de scholenstrip aan de Bram Streeflandweg in Renkum.

Ik meld me aan voor de nieuwsbrief scholenstrip Bram Steeflandweg

Laatste nieuwsbrief

Het plan

De gebouwen staan al enkele jaren leeg. Delen worden gebruikt voor tijdelijk wonen of opslag. De scholen en het omliggende gebied zijn van de gemeente Renkum. Wij vinden het gebied een goede locatie om woningen te bouwen. Begin 2022 zijn wij gestart met het maken van plannen voor deze locatie. Het plan is om de 2 oude schoolgebouwen en de oude gymzaal te slopen en er woningen te bouwen. Eind 2023 is er een ontwerpbestemmingsplan opgesteld, op basis van de randvoorwaarden die zijn voortgekomen uit de bewonersparticipatie. Deze randvoorwaarden zijn eerder al vastgesteld door de gemeenteraad tijdens de raadsvergadering van 27 september 2023 in een kaderstelling. In het raadsvoorstel voor deze kaderstelling vindt u meer informatie over deze kaders.

Het vervolg

Wanneer het bestemmingsplan wordt vastgesteld publiceren wij dat op de website overheid.nl  en in het gemeentenieuws in Rijn en Veluwe. De volgende stap is de selectie van een marktpartij om een ontwerp voor deze locatie uit te werken. Deze ontwerpen worden medio april 2024 verwacht, waarna deze worden beoordeeld. De uiteindelijke opdracht voor de ontwikkeling van de locatie wordt eind mei of begin juni 2024 verstrekt. Als alles volgens planning verloopt, start in 2025 de bouw van de woningen.

Locatie scholenstrip Bram Streeflandweg

Op deze plaats wordt een interactieve kaart getoond