Openingstijden en contact Sociaal Team
Bij het Sociaal Team kunt u terecht met al uw vragen op het gebied van jeugd, werk, inkomen, zorg en ondersteuning.
Als u extra ondersteuning nodig heeft kunt u terecht bij het Sociaal Team. Omdat iedere situatie uniek is en om een persoonlijke benadering vraagt, gaan we met u in gesprek. Medewerkers van het Sociaal Team bespreken met u wat uw eigen mogelijkheden zijn en welke oplossingen het beste bij u passen.
Wachttijd Wmo voorziening
Heeft u een vraag gesteld aan het Sociaal Team over een Wmo voorziening die u zelf niet kan regelen? Dan belt een medewerker van het Sociaal Team u voor een afspraak. Houd rekening met 6 weken voordat wij u bellen. Als u zelf al een voorziening aanschaft voordat wij uw aanvraag behandelen, dan wijzen wij een (eventuele) aanvraag voor een Wmo maatwerkvoorziening af.
Bel het Sociaal Team
Het Sociaal Team is telefonisch bereikbaar op (026) 33 48 111
- Maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur
Op en rondom feestdagen kan het zijn dat we onze openingstijden aanpassen.
Bezoek het Sociaal Team
Vaak kunnen wij uw vraag telefonisch beantwoorden. Komt u liever naar het gemeentehuis? Dat kan op maandag, woensdag en donderdag tussen 9.00 en 12.30 uur. Maak daarvoor een afspraak. Geef bij het maken van de afspraak in het veld 'opmerking' aan waar uw vraag over gaat. Dan kunnen wij u beter van dienst zijn.
Afspraak maken met Sociaal Team
Wilt u liever telefonisch een afspraak maken? Bel (026) 33 48 111.
De afspraak gaat om een informerend gesprek. Voor de aanvraag van een voorziening of uitkering is meestal een 2e gesprek nodig. Als dit voor u geldt hoort u dat tijdens het uw afspraak.
Andere vragen
Heeft u andere vragen of u kunt niet op een dinsdag of donderdag een belafspraak maken? U kunt Sociaal Team van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur bellen op (026) 33 48 111. U kunt uw vraag ook sturen door een bericht te sturen naar sociaalteam@renkum.nl.
Een oplossing op maat
Voordat u in gesprek gaat, kunt u alvast nadenken over uw zorgvraag: waar heeft u moeite mee? Wat zijn de dingen die u nodig heeft? Hoe kunt u dit zelf oplossen? Zijn er mensen in uw omgeving die u kunnen helpen? In een gesprek brengen wij uw situatie in kaart en kijken we samen naar een oplossing voor u.
De medewerkers van het Sociaal Team weten goed de weg in de gemeente als het gaat om zorg, voorzieningen, welzijn en wonen. Zij geven u informatie over het hulpaanbod, de instellingen en de organisaties op het gebied van zorg en welzijn en de wijze waarop u van die zorg of ondersteuning gebruik kunt maken. Zij adviseren u ook over de mogelijkheden die er zijn in uw situatie en welk hulpaanbod het beste aansluit bij uw vraag.
Uiteindelijk levert het gesprek voor u een oplossing op maat op. Het pakket aan oplossingen kan dus voor iedereen verschillend zijn.