Kapotte straatverlichting

Als 1 straatlantaarn of een hele rij lampen niet brandt, meld het ons.

Direct Melden

U kunt kapotte straatverlichting online melden via het storingsportaal openbare verlichting.

Melden kapotte straatverlichting

Let op! Neem contact met ons op via (026) 33 48 111 als:

  • Een lantaarnpaal (bijna) omligt.
  • Een lampenkap op straat ligt of bungelt aan de draden in de lichtmast.
  • Er 3 of meer lampen naast elkaar niet werken.
  • De verlichting in de straat of wijk is uitgevallen.
  • De verlichting in de straat of wijk overdag brandt. 
  • En de lantaarnpaal komt niet voor op de kaart

Melden bij het Provincieloket

Zijn er lampen kapot langs een provinciale weg (een N-weg)? Dan meldt u dit bij het Provincieloket. U herkent deze lantaarnpalen aan de 'N' in het nummer.

  • Geef uw melding online door via het Provincieloket .
  • Of bel het Provincieloket op (026) 35 99 999.

Twijfelt u of u de kapotte lantaarnpaal bij ons of bij de provincie moet melden? Op de website van Rijkswaterstaat kunt u nakijken wie de beheerder van de weg is waar de lantaarnpaal staat en dus bij wie u de kapotte lantaarnpaal kunt melden.

Reparatieduur

1 tot 3 lampen

De meldingen van kapotte straatverlichting geven wij door aan CityTec. Dit is het bedrijf waarmee wij een onderhoudscontract hebben. Zij zullen deze meldingen binnen 2 weken oplossen.

In het storingsportaal openbare verlichting zijn de lampen die niet werken aangegeven met een oranje schildje met een gereedschapssleutel. Als u daarop klikt ziet u de type storing, melddatum en de verwachte herstel datum. 

Soms is niet alleen de lamp kapot is, maar ook de armatuur. Dat is het deel waar de lamp inzit. Of er is een ander probleem dat de monteur niet direct kan oplossen. In die gevallen kan het langer dan 2 weken duren voordat de lantaarnpaal gemaakt is.

3 of meer lampen

Als er 3 of meer lampen kapot zijn, of de verlichting werkt niet in een hele straat of wijk, dan is er bijna altijd iets mis met het netwerk onder de grond of de centrale verdeelkast. Deze problemen lost netwerkbeheerder Liander binnen 72 uur op. Deze meldingen worden in het portaal van Liander geplaatst en zijn niet zichtbaar.

Als er een kabelstoring is, kan het een aantal weken duren voordat de storing is opgelost. Liander spoort met een meetwagen de storing op. Omdat Liander maar een aantal meetwagens heeft, moet dit worden ingepland. Ook moet vaak de stroom tijdelijk worden uitgeschakeld in een hele wijk. Liander moet dit aankondigen bij de bedrijven in de betreffende wijk. Vandaar dat het een aantal weken kan duren.